Takaisin sivun yläreunaan

Mausteet parempiin profiilikuviin

Teksti Oodia/Mirka Happonen

Sosiaalisen median aikakautena laadukkailla kuvilla on välillä. Hyvää henkilökuvaa voi hyödyntää niin LinkedInissa verkostoituessa, yrityksen verkkosivuilla tai markkinoinnissa tai muiden somekanavien profiilikuvana.

Löydä kuvakulmat

Suurin haaste on yleensä löytää rentous linssin edessä, mutta harjoitus tekee mestarin. Omien kuvakulmien ja suosikkiposeerausten löytämistä voi harjoitella esimerkiksi itselaukaisimella tai rehdisti peilin edessä.Luonnolliseen poseeraukseen auttaa, kun liikehdit, käytät käsiäsi, hengität syvään ja annat hetken viedä.

Hyödynnä ympäristöäsi ja kommunikoi kuvaajan kanssa rohkeasti. Käytä paljon rekvisiittaa. Voit esimerkiksi pidellä käsissäsi tai lähelläsi jotain mikä kuvastaa sinua tai työtäsi.

Valot ja tausta

Ammattimaisen kuvan tunnistaa valaistuksesta. Jos intoudut ottamaan kuvan itse, muista tämä: tärkeintä on, että kasvot ovat pehmeästi valaistut. Kovat valot heijastavat kasvoille epäimartelevia varjoja ja luovat terävän kuvan. Kannattaa varmistaa myös, että silmissä on riittävästi valoa, sillä se herättää katseen eloon.

Kun valaisu on kunnossa, panosta taustaan. Yksivärinen tausta toimii aina, mutta persoonaa voi helposti korostaa sopivalla miljööllä. Esimerkiksi ulkona luonnon helmassa tai urbaanissa katumaisemassa otetut muotokuvat ovat varma katseenkiinnittäjä ja erottuja!

Pssst! Oodian ketterä studiokalusto siirtyy tarvittaessa yritystapahtumiin ja yritysten tiloihin.

Ammattimaisuus

Olipa kyse Facebook-profiilikuvasta tai yrityksen markkinoinnista, laadukas kuva kiinnittää aina huomion ja luo positiivisen viestin. Ammattikuvaaja osaa aina ottaa huomioon asiakkaan toiveet otoksien suhteen ja pyrkii tuomaan esille uusia ideoita. Hän auttaa sinua rentoutumaan jännittävässä tilanteessa. Hyppää siis rohkeasti kameran eteen, saatat yllättyä!

Jaa artikkeli

Kirjoittaja

Mirka Happonen
Visuaalisen viestinnän asiantuntija
mirka.happonenoodia.fi