Hyvän profiilikuvan salaisuus

Teksti Oodia/Mirka Happonen | Kuvat Oodia/Mirka Happonen, Vilho Putkonen

Laadukkaalla profiilikuvalla luot ammattimaisen mielikuvan itsestäsi ja korostat henkilöbrändiäsi. Hyvää henkilökuvaa voi hyödyntää niin LinkedInissä verkostoituessa, yrityksen verkkosivuilla tai markkinoinnissa tai muiden somekanavien profiilikuvana.

Laatu ja tausta
Valoissa kannattaa kiinnittää huomiota, että kasvot ovat pehmeästi valaistut. Kovat valot heijastavat kasvoille epäimartelevia varjoja ja luovat terävän kuvan. Kannattaa varmistaa myös, että silmissä on riittävästi valoa, sillä se herättää katseen eloon. Kun valaisu on kunnossa panosta taustaan. Yksivärinen tausta toimii aina, mutta persoonaa voi helposti korostaa sopivalla miljööllä. Esimerkiksi ulkona luonnon helmassa tai urbaanissa katumaisemassa otetut muotokuvat ovat varma katseenkiinnittäjä ja erottuja!

Poseeraa vapaasti
Rentoutta voi olla hankala löytää linssin edessä, mutta harjoitus tekee mestarin. Omien kuvakulmien ja suosikkiposeerausten löytämistä voi harjoitella esimerkiksi itselaukaisimella tai rehdisti peilin edessä. Luonnolliseen poseeraukseen auttaa, kun liikehdit, käytät käsiäsi, hengität syvään ja annat hetken viedä. Hyödynnä ympäristöäsi ja kommunikoi kuvaajan kanssa rohkeasti. Käytä paljon rekvisiittaa. Voit esimerkiksi pidellä käsissäsi tai lähelläsi jotain mikä kuvastaa sinua tai työtäsi.

Oodian ketterä studiokalusto siirtyy tarvittaessa yritystapahtumiin ja yritysten tiloihin.

 

Ammattimaisuus
Olipa kyse Facebook-profiilikuvasta tai yrityksen markkinoinnista, laadukas kuva kiinnittää aina huomion ja luo positiivisen viestin. Ammattikuvaaja osaa aina ottaa huomioon asiakkaan toiveet otoksien suhteen ja pyrkii tuomaan esille uusia ideoita. Hän auttaa sinua rentoutumaan jännittävässä tilanteessa. Hyppää siis rohkeasti kameran eteen, saatat yllättyä!

Vinkki!
Oodian toimistolla (Puijonkatu 9, Kuopio) voi piipahtaa kuvattavana.
Ota yhteyttä etukäteen sähköpostilla: mirka.happonen@oodia.fi