Pohjois-Savon Lakeland 2 -hankkeen tavoitteena on markkinoida Pohjois-Savon maakuntaa erityisesti kansainvälisille vieraille. Markkinointisuunnitelmat menivät koronapandemian myötä kuitenkin uusiksi, jolloin syntyi tarve markkinoida maakuntaa myös kotimaisille vieraille.
– Teimme Oodian kanssa ensimmäisen kerran yhteistyötä rahoittajan toiveesta Vetovoimainen Pohjois-Savo -lehdessä. Julkaisun tavoitteena oli tuoda esille hankkeen toimintaa ja tavoitteita, projektipäällikkö Sari Hyttinen taustoittaa.
Ensimmäisen yhteistyössä tuotetun artikkelin myötä oodialaisten kanssa toimimisesta jäi käteen hyvä kokemus, joten yhteistyötä oli helppo jatkaa. Sittemmin hankkeelle on kirjoitettu artikkeleita Pohjois-Savon AR-kohteista, talvisesta road tripistä ympäri maakuntaa sekä kesän hulvattomimmista tapahtumista.
– Tehtävämme on tuoda esille koko maakuntaa. Emme ole yhden kunnan, yrityksen tai tapahtuman asialla, Hyttinen täsmentää.
Hyttinen kertoo, että hankkeessa suositaan mielellään laadukkaita paikallisia palveluita. Siihen tarpeeseen Oodian julkaisemat matkailuoppaat ja toimintatavat sopivat mainiosti. Hankkeen julkaisemien artikkeleiden avulla Pohjois-Savosta kiinnostuneille, siellä vieraileville sekä alueen asukkaille annetaan esimakua maakunnan meiningistä. Oppaiden muut artikkelit ja ilmoitukset täydentävät kokonaisuutta.
– Prosessi sujuu aina helposti ja luotettavasti. Ensin myyjä kontaktoi ja sovimme millaista yhteistyötä teemme, sitten sisällöntuottaja haastattelee ja lähettää luonnoksen, lopuksi saamme taittovedoksen. Vaikka ihmiset vaihtuvat, koko ajan kerrotaan mitä seuraavaksi tapahtuu ja arvioiduissa aikatauluissa pysytään.
– Artikkeleihin on aina saatu koottua ne oleellisimmat asiat meidän ajatustemme sekamelskasta. Voimme luottaa siihen, että lopputulos on jämäkkä ja korjauspyyntöjä ei tarvitse tehdä, summaa Hyttinen.
Yhteistyössä tuotetut artikkelit: